woensdag 10 maart 2010

Oopsie daisy!


Foto Jorre Janssens - Yashica

Heb ik echt 16 mensen uitgenodigd om mijn verjaardag te komen vieren? Voor de eerste barbecue van het jaar? Nu zondag?
Huh? Opnieuw bewijs van mijn op hol geslagen ideetjes waarbij ik de bijhorende actie op briljante wijze negeer (leuk! What was I thinking? Ik heb maar zes stoelen! Ok dat is gelogen maar toch...). Enfin, geen weg terug en ik heb er echt wel zin in. Alleen moet ik dit met de nodige voorbereiding aanpakken, het liefst op een gestructureerde manier (cynische ha ha ha) . Wat meestal start met enkel een hoofdgerecht (gewoon een stukje vlees en wat salade), nee géén voorgerecht en het dessert komt van bij de bakker eindigt meestal in een foodmarathon van eindeloze sleepsessies met etenswaren, stoelen, serviezen en wat nog meer. Eénmaal alles aangesleept en volgestouwd loopt alles verder op rolletjes. I just go with the flow en iedereen helpt een handje mee in de keuken (onder lichte of andere dwang). Ik heb net een geweldig idee: het dessert wordt gemaakt door iemand die naar het feestje komt zijnde mijn zus! Ik ga haar onmiddellijk mailen. Ze gaat me helemaal redden met haar onovertroffen crème au beurre koekjestaart. Right! Now we're talking. Structuur met een grote S, kun je dus leren en anders ga je die gewoon even lenen. Nu de 'tig andere taken nog...
P.S.: foto en recept volgen na het feest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen