vrijdag 9 juli 2010

Holy moly it's a garden!



Verhoogde moestuinbedden met tomaat, dille en aardbeien.

Ja ik weet het, ik heb eventjes een dikke twee maanden geveinsd geen blog te hebben noch enige andere belofte te hebben gedaan betreffende de uitvoering van mijn veelvuldige wilde plannen. In plaats van de nietszeggende lamme excuses van het zevende knoopsgat (veel werk, nasleep verhuis vorige jaar - no really? - veel werk - had ik die al gezegd?), val ik maar meteen in huis met prachtige beelden (jawel van ons Domi) van mijn eigenste bio-moestuin!!

Ik heb maar liefst 15 tomatenplanten staan, misschien toch wat veel?

Gewapend met een buitensporig groot formaat zak Ketlle chips (sea salt and crushed black pepper yummie!) zit ik met een moordende 35° achter de computer om dit luie blogvarkentje eens te wassen. Ik heb de afgelopen maanden dus niet uit mijn neus zitten eten maar wel degelijk één van mijn to do's uitgevoerd. In de diepe tuin achter het huis legde ik in het midden een moestuin aan, bestaande uit zes vierkante verhoogde bedden (geïnspireerd op het square foot garden systeem maar waar ik bij het lezen van de vulling met vermiculite - isolatiemateriaal hallo? - afgehaakt ben) gevuld met een mengsel van mijn zeer vruchtbare doch compleet onhandelbare kleigrond en compost.

Van links naar rechts: aardbei, spruitjes en brocoli


Works like a charm: stop je groentenplantjes erin, vergeet ze een paar weken... et voilà: een pracht van een moestuin!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen