zaterdag 11 juli 2015

Veldboeket numero 4 en een nieuwe buurvrouw


Numero 4 is nog niet in een vaas geraakt, dus kamperen ze in een emmer op mijn terras.
Maar wel helemaal assorti met mijn prachtig paars vintage stalen ros van Peugeot.

Elke keer wandelde ik ze al voorbij want aan het begin van een wandeling neem ik geen bloemen mee. Die overleven helaas zo lang niet.
Maar ze staken mijn ogen uit en toen mijn wederhelft deze morgen zei dat hij wat ging opruimen riep ik gauw dat ik efkes die paarse bloemen ging halen.







Onder een blauwe lucht en stralende zon kroop ik dus snel op mijn fiets met in mijn achterzak een schaartje (yep zelfs daar had ik aan gedacht!).
Ik had natuurlijk geen deftig schoeisel aan (nee daar had ik natuurlijk niet aan gedacht, ja ge kunt nie aan alles denken hé).
Maar toch wel weer mooi assortie. Ha!


Enfin ik schuifel - mijzelve ondertussen vreselijk aan het vernetelend - verder naar die paarse bloemen, als ik achter mij een raam hoor open gaan en een Turkse of Marokkaanse dame hoor schallen:"Hé! Da moest je wel aan ich vragen hé."
Van het verschieten trappel ik in een grote bos netels waarop zij keihard moet lachen en zegt dat het een grapje is. Dat ik mag nemen wat ik wil.
Ik moet ondanks de netels ook lachen en denk alles tof, mijn nieuwe buurvrouw heeft humor.
Ah ja, technisch gezien is ze mijn buurvrouw want ze woont in het eerste huis naast onze nieuwe woning (waar we dus nog altijd niet wonen maar dat is een ander verhaal voor later). Al zullen we verre buren zijn want er zitten wel een wilde tuin en een groot rietveld tussen.
Ik zeg dat er veel netels staan. En ze zegt dat ze er ook veel last van heeft.

Tussen haakjes de bloemen op de foto zijn links het wilgenroosje ofte Chamerion anaustifolium, rechts de kattenstaart (Lythrum Salicaria), onderaan links vogelwikke (Vicia Cracca) en rechtsonder heermoes (Equisetum).



2 opmerkingen:

  1. Ik heb je blog niet op de voet gevolgd, maar mocht je in tussen in je nieuwe woning wonen, dan kun je van tijd tot tijd een lekker netelsoepje maken ;-)
    Supergezond, lekker en... gratis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of een neteltheetje! We zitten er nog niet, beetje processie van Echternach :) We verhuizen eind september, al durf ik het niet goed luidop te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen