donderdag 17 september 2015

3 natuurlijke middeltjes tegen snotvallingen!


De herfst is daar en hij komt niet alleen!
Modderige schoenen en vuile inkom: check!
Vallende bladeren, windstoten van 75km/u en dito coiffuur: check!
Rooie snotneuzen en akelige keelkriebels: check! 

De snotvallingen liggen vanaf september achter iedere hoek op de loer maar ge moet u daarom niet laten vangen!

Ik probeer deze natuurlijke middeltjes vanaf nu zoveel mogelijk toe te passen en hoop zo vrij van snot en andere miserie te blijven  :)

Hier komen ze!




Propolis spray:
Dit is een nevenproduct van honing dat infecties weert. Het vormt een soort super schild in je keel en neus.
Ik test dit sinds drie dagen op de jongste en ik moet zeggen dat haar symptomen (rauwe pijnlijke keel en drie zakdoeken per uur) verminderen en niet verder doorzetten.
Best doe je dit al preventief eind augustus gedurende een dag of tien. Helaas ontdekte het pas vorige week in een natuurwinkel in Gent. Het is een handige keelspray die wel een sterke, kruidige geur heeft.

Gember - kaneel kruidenthee:
Zodra je keelpijn hebt behandelen met een sterke gember  en kaneel infusie. Rasp een duim gember en laat trekken in zeer warm (niet kokend) water. Roer er een flinke lepel kaneel door die ontstekingsremmende eigenschappen heeft. 
Je kan de geraspte gember in een theezakje of thee-ei doen als je hem niet mee wil opdrinken.


Wilde oregano olie:
Is een natuurlijk antibioticum (net als de voorgaande trouwens) en heeft een sterk afremmende werking op virussen door het sleutelingrediënt carvacrol. Je kunt het kopen in capsules in de natuurwinkel of apotheek.
! Zwangere dames of mama's die borstvoeding geven kunnen dit helaas niet gebruiken.

Gebruik jij wel eens een natuurlijk middeltje tegen herfstcalamiteiten? Laat maar komen!

Nog meer natuurlijke immuniteitboosters? -->   vlierbesseniroop die je lekker zelf maakt!

7 opmerkingen:

  1. Wat een toeval! Je moet eens gaan kijken waar het vandaag op mijn blog over gaat... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat Sunny Mama en jij hetzelfde idee hadden! Nu heb ik nog meer tips over kruiden tegen verkoudheden. En daar kun je er wat mij betreft nooit genoeg van hebben.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schreef het net in een reactie op je blog!! Super, great minds think alike ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja gek hé Nicole? Alhoewel je dit apenweer er wel onmiddellijk mee associeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij nemen elk jaar een 'homeopatisch griepvaccin'. Een keer of zes korreltjes onder de tong dus ;) Werkt echt goed, beide nooit meer de griep gehad! En vliersiroop als er toch eens keelpijn is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah dat is nog een gedacht, ik wist niet dat dat bestond. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goeie tips ! En een prachtig woord heb ik weer geleerd " snotvallingen " prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen