vrijdag 9 oktober 2015

Een verrassing en een appeltaart


Het pompoenseizoen is open verklaard maar dat van de appel ook! Gisteren stond tara!! Domi ineens voor de deur met een zelf gebakken appeltaart. Hoe tof is dat?

Zo een vriendin, dat is nogal iets!
We zwieren er hier net voor het weekend nog rap een appeltaart op om dat te viere en ook een beetje voor Els want ik had dat beloofd ergens vorige week.

Enfin, en voor ge u weeral zelf een idee moet maken in uw hoofd van Domi,

Hier een foto van Domi op het 'Fiesta Europa' in haar stad Gent alstublieft!


Schoon hé? Zo wijzen naar de man met de look en al :))  sorry Domi.



Back to the apple pie en die is easy peasy eenvoudig.

Gewoon een kant-en-klaar vel bladerdeeg (of zelfgemaakt voor de moedigen, ge begrijpt dat ik u dus vooralsnog het recept daarvoor schuldig moet blijven).

Appeltjes in partjes er op leggen, gesmolten kokosolie en wat agavesiroop en amandelschilfers erover en in de oven bakken op 180° gedurende 30 à 40 minuten (naargelang de kuren en goesting van uwen oven).


Alle magnifieke foto's zijn van ons Domi.
Ook die gans van boven, van de appelpluk die we enkele jaren geleden samen deden met onze toen nog kleine dochtertjes.

Schone souvenir om het weekend te beginnen!

Wij worden vanavond in de Limburg verwacht voor een weekendtrip met de familie ter gelegenheid van de 70(!) jaar van ons mama.

Dus een gans weekend niet werken, lezen, feest en taart, lezen (heb ik dat al gezegd?) en de zon schijnt!!!

Het leven kan schoon zijn!

Wat ga jij doen dit weekend?




16 opmerkingen:

  1. Mmm, meteen zin om iets te gaan bakken :-) Goed weekend met je familie en gefeliciteerd met je mama!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Denise! Ik krijg vooral meteen zin om ze op te eten :)

      Verwijderen
  2. Die appeltaart ziet er heerlijk uit :)
    Je brengt me op een idee Camilla, ik heb nog heel wat appels staan!

    Ik wens je een fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen aan de appeltaartenbak!
      Voor jou ook een leuk weekend, is het daar ook zo zonnig?

      Verwijderen
    2. Jammie, die ga ik ook eens maken !

      Verwijderen
  3. Goh dat zien er lekkere knapperige appels uit op de bovenste foto!
    De appeltaart ziet er ook lekker uit. Kan ik de kokosolie vervangen door een andere olie? En honing in plaats van agavesiroop? Of lukt het daarmee niet zo goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci!
      Zeker, voor de honing best lopende soort nemen.

      Verwijderen
    2. Heb de taart dit weekend gemaakt, en ze was lekker!
      (een foto staat op m'n blog)

      Verwijderen
  4. Wat een mooie appeltaart. Echt heel anders dan anders!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die appeltaart ziet er geweldig uit! En de foto's trouwens ook.
    Ik vind dat kapsel van 'jouw Domi' heel mooi.

    Heb je een goed weekend gehad in Limburg? Vast héél lekker gegeten daar met de hele familie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci, ik laat het haar weten :)
      Te veel :) dat worden slaatjes en soepen deze week!

      Verwijderen