woensdag 28 oktober 2015

Sweet 16, een zoete verjaardag


Ons Cato'tje werd gisteren alweer 16! 

Nu is ze een kindje dat niets te kort komt en de laatste tijd had ze al veel gekregen.
Dus we sleepten geen grote cadeaus aan en  extra zoet was er ook niet in huis maar ik haalde wel mijn houtbranderspen boven voor een aandenken.

En van over the top 'sweet 16' verrassingsfeesten moet ze niets weten (gelukkig seg!).

Ik vind 'sweet 16' wel mooi klinken, alhoewel ze op die leeftijd toch eerder een beetje zoet-zuur zijn met momenten.
Een beetje verkapt en een richting zoekend.
Vandaar mijn uiteen- en bijeendrijvende letters.
Ok, dat laatste woord bestaat niet maar het beschrijft het het beste.

Haar beste vriendin stond na school met twee zwarte visjes en een aquarium voor de deur.
Super blij was ze!

Daarna wilden ze samen frietjes gaan eten in het dorp. Ik bracht ze even weg,  alleen hadden ik noch zij geld meegenomen.
Na een zoektocht in mijn auto scharrelden we toch een kleine 5 euro aan muntjes bijeen.

Zij blij naar de frituur en ik terug naar huis waar de Telenet-man aan het zorgen was voor TV en internet in onze nieuwe woning.

Ahhh... het is een meisje naar mijn hart dat houdt van eenvoudige, kleine maar echte dingen.
Ik mag hopen dat ze zo 'uiteen en vooral bijeen' verder drijft.

En dit weekend gaan we samen met haar grote broer en zus naar de zoo, dat vraagt ze al zo lang.

Schone vooruitzichten!

Hoe vieren jullie sweet 16's of andere teens hun verjaardag?

12 opmerkingen:

  1. Mijn dochter had, net als de jouwe, geen voorkeur voor zo'n overdreven feest. Inderdaad, gelukkig maar! ;-)
    Ze is toen samen met haar vriendinnen naar de bioscoop gegaan en daarna zijn ze in de stad wat lekkers gaan eten.

    Je hebt er wel iets knaps van gemaakt hoor, voor haar verjaardag. Lijkt me leuk voor haar om dat te kunnen bewaren als aandenken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de cinema is hier ook favoriet. Ik heb niks tegen over the top feesten hoor ... als ik ze zelf niet moet organiseren :)

      Verwijderen
  2. Wat heb je dat mooi gedaan zeg! Er gaat niets boven zo'n persoonlijk cadeau vind ik.

    Mijn dochter heeft het heel gewoon gevierd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nicole, ik krijg zelf ook het liefst een persoonlijk en als het mogelijk is zelf gemaakt cadeau. Het is ook heel Amerikaans hé, sweet 16 parties.

      Verwijderen
  3. Wat goed bedacht om de letters zo te branden, geweldig mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn setje brandt wel niet hard genoeg vind ik. Bij nader inzien is het misschien wel beter om zo te beginnen. Ik ben nogal een verstrooid type en ik mag er niet aan denken dat ik de pen bij het verkeerde uiteinde vast neem :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat leuk gedaan Camilla! Leuk zo'n persoonlijk cadeau :)
    Onze jongens hebben wel een gezellig feest gehad toen ze 16 werden, maar dat is alweer even geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh echt leuk gemaakt idd, mijn oudste dochter vierde het ook gewoon haar sweet16verjaardag :-) net als altijd samen met haar jongste zusje. (zit een weekje tussen) Dan hebben we in een dag de hele bups, maar ik hoor wel eens van hele bijzondere 16 party's hoor pfoeeee nogal Amerikaans vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk juist, zo'n persoonlijk bewaar / herinner kadootje. Zulke dingen zijn blijvend :)

    BeantwoordenVerwijderen