vrijdag 13 november 2015

#DAGENZONDERSUIKER : Muesli spelt kokoskoekjes


Tussen het werk en de resterende (nog niet uitgepakte) verhuisdozen door hield ik een koffieklets met deze heerlijke suikerloze koekjes en Domi!

Jawel, het is opnieuw dringend tijd om enkele (lees veel) #DAGENZONDERSUIKER in te lassen me dunkt.

Slechts een halve keuken hebben (nee die was nog altijd niet helemaal af) en veel rommel die overal in de weg staat en weggewerkt moet worden, helpen niet echt om gezond te snacken :)

Enfin, deze koekjes werden suiker-  en koffieklets-proof bevonden.



Even een snapshot van de 'halve keuken'.

Bffffff ik kan geen werkman (en zijn vuile voeten grrrr) meer zien.


Hier komt het recept uit het boek van Amber Albarda - Gezond Bakken:
  • 65 gr volkoren speltmeel
  • 50 gr havervlokken
  • 50 gr geraspte kokos
  • 35 gr gedroogde cranberries  (of rozijnen of dadels)
  • 25 gr pompoenpitten of zonnebloem- of andere pitten
  • snuifje zout
  • 1 koffielepel bakpoeder
  • 3 el gesmolten kokosolie
  • 3 el agavesiroop

Verwarm de oven op 180°.
Meng alle droge ingrediënten en voeg er de gesmolten kokosolie en agavesiroop aan toe.
Goed mengen en met een lepel kleine balletjes deeg op de bakplaat leggen.
Bak 10 tot 12 minuten, naargelang de power van je oven, op 180°.

Nog slechts 5 dozen te gaan, jiiiiihaaaaaa!

Foto's van the incredible Domi.

Fijn weekend ;)

6 opmerkingen:

  1. zijn volgens mij zeker het proberen waard, enkel de kokosolie heb ik jammer genoeg niet in mijn voorraadkast... de rest wel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het in huis omdat ik het gebruik om te bakken omdat er betere vetten in zitten. Maar je kan gerust een andere olie gebruiken hoor.

      Verwijderen
  2. Zien er goed gelukt uit. Succes nog met het uitpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik werk ze deze week allemaal weg! Als de werkmannen met mij zijn.

      Verwijderen
  3. Haha... ik moest wel heel erg lachen om je opmerking over werkmannen met vuile voeten! ;-))
    Dat is zo'n noodzakelijk kwaad waar je inderdaad op een gegeven moment totáál genoeg van hebt... Maar dat is me wel een chique keuken zeg! Jongens, jongens toch... Daar zul je strakjes je hartje nogal in kunnen ophalen, wanneer die helemaal af is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Z o o o o o gelukkig met mijn keuken en de rest van het huis :))))))

      Verwijderen