donderdag 19 november 2015

Razend lekkere ratatouille


Belachelijk lekker als je het mij vraagt. Ge moet eigenlijk zelfs niet kunnen koken.

Wel in blokjes snijden.

En als je geluk hebt verkoopt je supermarkt de ingrediënten voor ratatouille samen in 1 verpakking in de groentenafdeling.

Zo maak ik ratatouille.
Je hebt nodig voor 2 personen (voor 4 alles x 2, ah ja!)

1 aubergine
1 courgette
1 ajuin
1 paprika naar keuze
1 teen look
1 laurierblad
1 chilipeper (optioneel, laat maar weg als je niet van spicy houdt)
1 rundsbouillonblokje (optioneel, laat maar weg als je vegetariër bent
2 glazen rode wijn
3 tomaten
peper
zout
paprikapoeder

Snij alles in blokjes van ongeveer 1 cm op 1 cm.
Fruit het ajuintje en mieter dan alles in de kom. Voeg de rode wijn toe, de kruiden en laat 20 à 30 minuten sudderen.
Klaar!

Lekker met krakend Frans brood. Je kan er wat feta bij eten of een gegrild stukje rundvlees maar dat hoeft niet.

En ge ziet: ik heb een tafel. Enfin een DIY geval tot we er een zien die we mooi vinden.
Zo rap rap iets kopen is niet onze genre.
Ik wil graag een ovalen tafel . En ik heb er nog nergens 1 gezien to my liking.

Dus 2 schraagjes van 10 euro en een plank hout zullen tot dan dienst moeten doen.


Die ratatouille smaakte er geen grammetje minder lekker door :)

Flans jij wel eens iets in mekaar tot je 'de ware' gevonden hebt of niet?

9 opmerkingen:

  1. Merci enne, merci voor de vis in mijn achterzak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is nikske enne ik dacht gelijk direct aan u als ik die quote las :)

      Verwijderen
  2. Jij weet wat ik vanavond ga eten: jouw ratatouille! :-)

    Ik denk er nooit aan om dat te maken, terwijl ik altijd veel van de groenten die je hier opnoemt in huis heb. Dus... dankjewel voor de inspiratie.

    En wat die tafel betreft, ik vind dat eigenlijk best leuk staan, die twee schragen met die plank erop. Ik zou de neiging hebben om dat zo te laten.

    Fijn weekend Camilla!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gaat het je niet beklagen: l e k k e r!
      De tafel is net niet stabiel genoeg voor een blijver :)

      Verwijderen
  3. Ja met een groentenbouillonblokje zie ik dat wel zitten. Ik flans regelmatig iets in elkaar dat blijft staan tot ik vind wat ik eigenlijk wil. Soms zoek ik lange tijd niet omdat wat ik gemaakt heb wel leuk is. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja met een groentenbouillonblokje zie ik dat wel zitten. Ik flans regelmatig iets in elkaar dat blijft staan tot ik vind wat ik eigenlijk wil. Soms zoek ik lange tijd niet omdat wat ik gemaakt heb wel leuk is. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie meteen die rat Ratatouille voor me, uit de film ; )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen