donderdag 26 november 2015

Toptip voor winter b l u e s






Voor deze tip moet ik eigenlijk terug naar onze dagelijkse wandelroutine die we de voorbije zomer zonder probleem vol hielden.

Tot er ineens een gigantisch lang aanslepende verhuisperiode (nieuw huis niet af) en dito tijdrovende verhuisklusjes een stokje voor staken.

De afgelopen twee maanden dacht ik dikwijls: kom jong, we moeten opnieuw elke dag naar buiten.

Maar dan lachte de muur van verhuisdozen eens vals naar mij - ja seg, wij gaan hier niet vanzelf in uw nieuwe woonst rollen hé.

Het is nu ook weer niet zo dat we niet bewogen, zo een uur elke dag trap op, trap af met een doos of twee in uw pollekes is niet te onderschatten.


Maar ik zal u zeggen wat er buiten zo anders is.


Als ge buiten een toerke gaat doen - in een park, een bos, een rustig groen laantje of de stad in, dan laat je niet alleen het vege lijf maar ook je geest uit.


Kijk rond, zie de natuur elke dag veranderen en laat nu ook de zomer maar zachtjes los.

Mijmerend over hoe mooi de kleuren zijn, hoe stil of hoe melodieus, hoe koud de lucht wel niet is die je neus binnen vliegt.


En zie, ook uw gratis bloemenabonnement is nog altijd out there!

De bloemen die ik deze keer aantrof waren die van het Duizendblad - Achillea millefolium  en de prachtig oranjerode,  ronde blaadjes van de sneeuwbes - Symphoricarpos albus.




               


En ja het is op sommige dagen echt nat en koud en grijs en van alles en nog wat.
Maar bon, wij zijn dus terug begonnen.

Ge doet toch ook mee?












23 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Je hebt helemaal gelijk. Een fijne wandeling buiten geeft frisse moed.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mee! :-)
    Vind ik ook hoor, even een frisse neus halen is heel fijn. Kom net terug van mijn wandelingetje in het park...
    En zelfs met rotweer kan ik daar nog van genieten. Maar... wanneer ik erg gestrest ben, dan moet ik me daar wel echt toe zetten en als ik dat dan doe, merk ik iedere keer weer dat het mijn stemming verbetert.

    Toptip, dus! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is bij mij net zo. In de zomer is het geen punt maar wanneer er 20 graden verschil zit tussen buiten en binnen is het op de tanden bijten en je smijten. Doet inderdaad elke keer deugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk! In huis wacht er altijd werk en krijg ik genoeg beweging. Maar buiten....de geluiden van vogels, druppels op de bladeren, de wind langs mijn wangen, de geur van de lucht....het doet zoveel voor lijf en geest!
    Een wandeling maken lukt niet altijd, mijn kinderen zijn nog te jong om alleen thuis te blijven, maar ze willen niet altijd mee uit wandelen. Nu probeer ik wat werkjes buiten te zoeken. Ramen wassen, bladeren vegen, klein snoeiwerk, plant verplaatsen. Al is het maar een kwartier. Het doet me zo goed.
    Ik geniet van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja kindjes klein of groot) mee buiten krijgen is niet altijd evident. En een kwartier is inderdaad al mooi!

      Verwijderen
  5. Heerlijk hè buiten zijn in alle seizoenen maar wij zijn meer van het fietsen. Morgen gaan weer een tochtje maken.
    Mooie bloemkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij ook de twee, fietsen wel meer in de zomer dan snijdt de wind wat minder fel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de juiste naam van de verburnum. Ze staan nu mooi te wezen in een vaas tussen het altijd mooie groen van Hedera.

      Verwijderen
    2. Graag gedaan :) En het is een soort die nog heel de winter bloeit dus je hebt geluk!

      Verwijderen
  7. Helemaal mee eens! Wij hebben een hond en die is nogal gesteld op zijn dagelijkse wandeling, dus ik moet wel meedoen :-). Maar het doet inderdaad zoveel deugd. Dat rondkijken naar de natuur die elke dag verandert, dat doe ik tegenwoordig ook veel bewuster dan vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo herkenbaar, een frisse neus verricht inderdaad wonderen. Met alle zintuigen open, en daarna voel ik me een ander mens. Ben dit graag komen lezen, en kom dus zeker terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha met een hond ( en ook met kinderen) "moet"je altijd wle naar buiten weer of geen weer, maar eerlijk gezegd, ik vind het altijd lekker, zeker als ik dan weer thuiskom, verregend verkleumd etc, dan denk ik, ik was toch ff lekker buiten geweest, heerlijk, voel me altijd beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij wandelen normaal elke zondag. Ook in de winter, tenzij het regent. Dan blijven we toch liever binnen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een mooie gewoonte, even op je eigen 2 voeten gaan uitwaaien. Spijtig genoeg ben ik van de hele luie soort...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij wandelen op zondag. Helemaal volgezogen met verse lucht zijn we dan. Missen het als we eens een keer niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe gaat het nu? Met de verhuisdozen en de buitenlucht?
    Ik schreef vandaag een stukje over mijn groeiende urban jungle in huis. Dat komt door jouw mooie foto's en doordat ik zelf terugkeer naar de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anita! Wat een mooi compliment :) Alle dozen zijn weg, onze nieuwe plek is zalig groen, mijn moestuin is in aanleg, voor de rest lekker druk. Ik neem een blogvrij jaartje denk ik, doen ipv denken.
      Ik ga je stukje zeker lezen! Groeten

      Verwijderen
  14. Dag Camilla. Lang geleden sinds ik nog een blogberichtje zag verschijnen. Maar ik lees hierboven hoe dat komt. Geniet van je blog tim-out ;-).

    BeantwoordenVerwijderen